• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
  • Spring naar de voettekst
  • Over ons
  • FAQ
  • Artikelen
  • Contact
Backer-Eggen

Backer-Eggen

Partners voor ondernemers

  • Salons te koop
    • Kapsalons
    • Schoonheidssalons
  • Stoelverhuur
  • Workshops

stoelverhuur

stoelverhuur

Hoe werkt het? Hoe pakken wij het aan?

Hoe werkt stoelverhuur?

Stoelverhuur is een samenwerkingsvorm tussen twee of meer ondernemers die samen werkzaam zijn op één locatie. Elke ondernemer opereert voor eigen rekening en risico met een gezamenlijk profiel naar de markt.

Dit betekent concreet dat:

  • elke ondernemer zijn eigen BTW-aangifte heeft,
  • elke ondernemer zijn eigen IB-aangifte doet,
  • elke ondernemer zijn eigen verzekeringen afsluit,
  • etc.

Met elkaar sluit je een huur- en een samenwerkingsovereenkomst af.
Hierin leg je alle afspraken vast, bijvoorbeeld:

  • de huur per dag,
  • het verdelen van de klanten,
  • de merken waarmee je werkt en
  • het verkopen van haarverzorgingsproducten.

Doe je dit niet goed, dan loop je niet alleen het risico dat de belastingdienst de ‘samenwerking’ beoordeelt als ‘verkapt dienstverband’, ook zet je de toekomstige samenwerking onder druk.

Als je stoelverhuur goed organiseert, dan leidt het tot een win-win-situatie.

Voor meer informatie en de wijze waarop wij stoelverhuurprojecten begeleiden, mail naar han@backer-eggen.nl

Ook verzorgen wij, in samenwerking met ANKO, workshops over dit onderwerp.
Voor meer informatie zie onze pagina “workshops & trainingen“

Stoelverhuur: onze aanpak

Als jij tot de conclusie bent gekomen dat je stoelverhuur verder wilt onderzoeken, dan starten wij met het doorrekenen van de financiële resultaten. Zowel het rendement dat de stoelverhuurder als de stoelhuurder maakt is van groot belang.

Als uit de berekening blijkt dat het interessant is voor beide partijen, dan kun je de volgende stappen zetten:

  • het voorlichten van medewerkers en andere kandidaten,
  • het doorrekenen per medewerker/kandidaat van de financiële gevolgen,
  • het opstellen van de overeenkomsten.

Voor het doorrekenen en voorlichten brengen wij  ons uurtarief in rekening: € 120,- (ANKO-leden krijgen hierop € 10,- korting). Voor het opstellen van de overeenkomsten factureren wij  € 650,-. Reiskosten brengen wij in rekening tegen  € 0,45 per km (af Huizen). Alle bedragen zijn exclusief BTW,

Heb je vragen, of wens je begeleiding: han@backer-eggen.nl

Kopen, verkopen, advies of een workshop?

Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken. We helpen je graag. De eerste kennismaking is natuurlijk kosteloos. Hierna weet je precies waar je aan toe bent en welke keuzes je hebt.

Contact gegevens

Footer

BACKER + EGGEN

p.a. Business Centrum Huizen
Huizermaatweg 27
1273 NA Huizen

Onze diensten

❭❭ Kapsalons te koop
❭❭ Schoonheidsalons te koop
❭❭ Stoelverhuur
❭❭ Workshops

Belangrijke pagina’s

❭❭ Algemene voorwaarden
❭❭ Privacy statement

Social media

❭❭ Facebook
❭❭ Instagram
❭❭ LinkedIn
Met ♥ gemaakt door RaketNet uit Bussum